Digitale bijeenkomst Marente via Microsoft Teams

Je hebt je onlangs aangemeld voor een digitale bijeenkomst van Marente. Deze digitale bijeenkomst wordt georganiseerd via het programma Microsoft Teams. Heb je nog niet eerder met Microsoft Teams gewerkt? We leggen het hier stap voor stap aan je uit. We nemen je mee door de installatie en de belangrijkste functionaliteiten. 

Deelnemen via de link

Voor aanvang van een Marente bijeenkomst ontvang je een unieke link. Bijvoorbeeld op onze website, of in je mailbox. Deze komt vaak binnen op het e-mailadres waarmee je jezelf hebt aangemeld. Kijk voor de zekerheid ook even in je spam/ongewenste mailbox. Het kan namelijk zijn dat de mail daar terechtkomt. 

Microsoft Teams app voor je pc, laptop of tablet

We hebben deelname aan onze digitale bijeenkomsten geprobeerd zo eenvoudig mogelijk te houden. De beste ervaring krijg je via de Microsoft Teams app op je laptop of pc. 

Je kunt de Microsoft Teams app gratis downloaden via deze link. Heb je een Microsoft account (Outlook, Hotmail of Live), dan kun je direct inloggen en Teams gebruiken. Heb je geen account? Dan kun je die gratis aanmaken.

Je kunt ook zonder account deelnemen. Kies dan in stap 2 voor de optie doorgaan in deze browser.

Webinar werken in de zorg - deelnemen

1. Bekijk de e-mail of pagina op de website waar de link naar de bijeenkomst staat. Klik op de link deelnemen om naar de digitale bijeenkomst in Microsoft Teams te gaan.


2. Nadat je de Microsoft Teams app hebt geinstalleerd en op de link in de e-mail hebt geklikt, kies je hier voor de optie Uw Teams-app openen. Wil je geen app gebruiken? Kies dan voor doorgaan in deze browser.

Webinar werken in de zorg - deelnemen

3. Bovenstaand scherm wordt zichtbaar. Vul je naam in binnen het daarvoor bedoelde veld. We vragen je om het 'schuifje' van de camera aan te zetten. Die van de microfoon blijft uit. Klik vervolgens op de paarse knop Nu deelnemen. 

Webinar werken in de zorg - deelnemen

4. Ben je eerder deelgenomen dan de aanvangtijd? Dan word je even in de wachtrij geplaatst. Wanneer de bijeenkomst start, word je toegelaten. 

Webinar werken in de zorg - deelnemen

5. We beantwoorden graag je vragen. Vragen stellen doe je door op het tekstwolkje te klikken. Aan de rechterkant opent zich het chatvenster, waarin je jouw vraag kunt stellen. De presentator van de bijeenkomst zal je vraag beantwoorden.

Vragen?

Kom je er met bovenstaande beschrijving toch niet helemaal uit? Kijk dan de informatiepagina Microsoft Teams via deze link of je kunt contact opnemen met de contactpersoon waar je de uitnodigingsmail van hebt ontvangen.