Praktische informatie deelname webinar

Wat leuk dat u gaat deelnemen aan ons webinar! Hieronder geven we u een aantal tips die ervoor zorgen dat deelnemen aan ons webinar een fluitje van een cent is.

Bij Marente geven we webinars via het software programma Microsoft Teams. Deelnemen is erg eenvoudig, u hoeft niets te installeren en ook geen account aan te maken om te kunnen deelnemen. Toch is het handig om van tevoren alvast te weten hoe een en ander werkt. Hieronder leggen we u uit hoe u deelneemt, via welk apparaat en welke internetbrowser dat het makkelijkst te doen is en we geven u wat algemene richtlijnen die gelden tijdens het webinar.

Deelnemen via de link

Vlak voor aanvang van het webinar ontvangt u een unieke link in uw mailbox. Deze e-mail komt ongeveer 24 uur voor aanvang van het webinar binnen op het e-mailadres waarmee u zichzelf hebt aangemeld. Kijk voor de zekerheid ook even in uw spam/ongewenste mailbox, het kan zijn dat de mail daar terechtkomt. 

Wanneer u klikt op de link om deel te nemen wordt u doorgestuurd naar het webinar binnen Microsoft Teams. Via welk apparaat en welke internetbrowser dat het makkelijkst werkt, leest u hieronder.

Apparaten en internetbrowsers

We hebben deelname aan ons webinar geprobeerd zo eenvoudig mogelijk te houden. De beste ervaring krijgt u via een internetbrowser op uw laptop of pc. Op deze manier hoeft u niets te downloaden en geen account aan te maken. Binnen een aantal kliks kunt u deelnemen en de presentaties zijn op een groter scherm beter zichtbaar. Heeft u meer ervaring met Microsoft Teams en beschikt u over een Microsoft account? Dan kunt u eventueel gebruik maken van de Teams app op uw pc, tablet of smartphone.

1. Open de link die u in uw e-mail heeft ontvangen bij voorkeur op een laptop/pc in de browser Google Chrome of Microsoft Edge.

Opent de link automatisch in een andere browser, zoals Apple Safari? Klik dan met uw rechtermuisknop op de link voor het webinar en kies voor Linkadres kopiëren. Plak de url in Google Chrome of Microsoft Edge.

2. Bovenstaand scherm opent wanneer u op de link hebt geklikt en deze hebt geopend in Google Chrome of Microsoft Edge. Kies hier voor de optie Doorgaan in deze browser.

3. Vul, indien gewenst, uw naam in binnen het daarvoor bedoelde veld. We vragen u om het 'schuifje' met het microfoon symbooltje uit te zetten. U kunt zelf kiezen of u uw camera aan of uit zet. Uw microfoon wordt nu gedempt. Bij vragen tijdens het webinar kunt u zelf de microfoon weer aan zetten door op hetzelfde microfoon icoontje te klikken. Klik vervolgens op de paarse knop Nu deelnemen. 

4. Heeft u iets eerder deelgenomen dan de aanvangtijd? Dan wordt u even in de lobby geplaatst. Wanneer het webinar start wordt u toegelaten. 

5. We beantwoorden graag uw vragen tijdens het webinar. Dat kan door uw microfoon in te schakelen. De host probeert uw vraag tjidens het webinar nog te beantwoorden. Als vanwege tijdsgebrek uw vraag niet beantwoord is, vragen we u deze te mailen naar ledenservice@marente.nl. We komen er dan graag bij u op terug.

Vragen?

Kom je er met bovenstaande beschrijving toch niet helemaal uit? Dan kunt u op werkdagen tussen 8.30-16.30 uur contact opnemen met afdeling Ledenservice Marente via telefoonnummer 071 409 32 23 of emailadres ledenservice@marente.nl.