Cliëntportaal

Cliëntportaal

Cliënten en bewoners die op een locatie van Marente wonen, hebben een elektronisch cliëntendossier (ECD). Hierin staan onder andere de afspraken over de zorgverlening en registratie van de uitvoering.

Log direct in

Caren Zorgt

Caren Zorgt is een cliëntportaal, een online omgeving waarin cliënten en hun naasten informatie uit het zorgdossier bekijken. Medewerkers, cliënten, familie en anderen betrokkenen bij de zorg kunnen hierdoor gemakkelijk communiceren.

Cliënten, mantelzorgers en vertegenwoordigers kunnen het elektronisch cliënten dossier inzien via het cliëntportaal. De toegang is strikt persoonlijk. Lees de gebruikersvoorwaarden voor het gebruik van Caren Zorgt. 

Gebruikersvoorwaarden

Folder Zo werkt Caren Zorgt

Vragen en contact 

Voor vragen over Caren Zorgt kunt u terecht op carenzorgt.nl of stuurt u een e-mail naar info@carenzorgt.nl. Caren Zorgt beantwoordt uw vragen binnen 24 uur.

Login Caren Zorgt

Nieuw: Caren Zorgt zit vanaf 25 november in een nieuw jasje. Dat betekent dat sommige onderdelen er net even anders uitzien of op een andere plek staan. Ook zijn er functionaliteiten aangepast.  U heeft hierover een mail ontvangen van Nedap (de ontwikkelaar van Caren Zorgt). Op 24 november en een deel van 25 november is Caren Zorgt mogelijk niet bereikbaar. Aan het einde van de middag kunt u als het goed is weer inloggen en ziet u de nieuwe lay-out. Heeft u vragen of problemen met bijvoorbeeld inloggen, neemt u dan contact op met de helpdesk van Caren Zorgt via https://carenzorgt.freshdesk.com/support/home. 

Veel gestelde vragen

Ik heb vragen over Caren Zorgt, bij wie moet ik zijn?

Als u vragen heeft over inloggen of het gebruik van Caren Zorgt, neem dan altijd contact op met de helpdesk van Caren Zorgt. Onze zorgmedewerkers kunnen u hierbij helaas niet helpen. 

Bekijk ook onze folder 'Zo werkt Caren Zorgt'

Ik ben te laat met mijn inlogcode activeren, hoe moet ik nu een nieuwe aanvragen?

U kunt een nieuwe inlogcode aanvragen bij uw Eerst Verantwoordelijke Verzorgende, het secretariaat van uw locatie, de afdeling zorgbemiddeling of de zorgmedewerker die bij u thuiskomt. 

Wie is de beheerder van mijn Caren Zorgt- pagina?

U bent als cliënt/bewoner standaard de beheerder van uw Caren Zorgt-pagina. U stelt als beheerder in wie welke informatie in Caren Zorgt kan inzien. Als u het beheer uit handen wilt geven, dan kan dit alleen aan een wettelijk vertegenwoordiger. We vragen u goed na te denken over wie u als beheerder aanwijst, want de beheerder bepaalt wie toegang krijgt tot uw medische gegevens.  

Waarom moet ik de vragenlijst ‘Mijn Verhaal’ invullen vanuit Caren?

Door het invullen van ‘Mijn Verhaal’ geeft u zorgmedewerkers waardevolle achtergrondinformatie die helpt bij het leveren van persoonsgerichte zorg. U bepaalt zelf welke informatie u wilt delen. In Caren Zorgt kunt u kiezen om Marente alleen toestemming te geven om uw cliëntverhaal in te zien, of om zowel in te zien als aan te passen. Dit laatste kan handig zijn als de zorg later nog iets wil toevoegen. U kunt ook een foto toevoegen. Deze verschijnt niet als profielfoto in het dossier, maar is wel zichtbaar voor de zorgmedewerkers.  

Hoe kan ik een profielfoto plaatsen?

U kunt in Caren Zorgt onder het tabblad ‘Profiel’ een profielfoto toevoegen. Deze foto is voor zorgmedewerkers zichtbaar in het cliëntenoverzicht en bovenaan uw zorgdossier. Dit helpt hen u beter te herkennen, wat bijvoorbeeld handig is voor nieuwe collega’s. 

Wie kan de afspraken uit de agenda van Caren Zorgt zien?

Afspraken die u of uw naaste in Caren Zorgt zet, worden gedeeld met de gebruikers van uw Caren Zorgt- pagina. Zijn bepaalde afspraken van belang voor de zorgmedewerkers, deel deze dan ook met Marente. Onderlinge afstemming blijft belangrijk om goed te kunnen samenwerken. 

In het zorgplan zie ik de tekst: Zie knop 'Vragenlijst'. Waar kan ik deze informatie vinden?

De informatie die u zoekt, staat in de Mikzo- vragenlijst. U kunt deze informatie inzien als de Mikzo- vragenlijst met u gedeeld is. Staat de Mikzo- vragenlijst niet onder 'Vragenlijsten', dan kunt u aan uw zorgverlener vragen deze met u te delen. 

Kan ik iemand toevoegen aan Caren Zorgt zonder dat diegene mijn zorgdossier kan inzien?

Ja, u/de beheerder van uw pagina in Caren Zorgt kan mensen toevoegen aan het portaal en bij persoonlijk netwerk bepalen welke rechten zij krijgen. U kunt ervoor kiezen om iemand alleen toegang te geven tot de agenda en/of berichten, zonder toegang tot uw zorgdossier. Het is ook mogelijk om iemand toegang te geven tot alle informatie in het portaal, inclusief de gegevens die door Marente gedeeld worden. 

Kan ik mijn oude zorgaanbieder verwijderen uit Caren Zorgt?

Ja, u/de beheerder van uw Caren Zorgt- pagina kan de koppeling met de oude zorgaanbieder verwijderen. U gaat hiervoor naar het tabblad "Zorgorganisaties", waaronder u de zorgaanbieder kan verwijderen 

Wat doe ik als ik met spoed contact wil hebben?

Bij spoedsituaties belt u de zorgmedewerker of spreekt u deze persoonlijk (thuis of bij het verpleeghuis).

Bij situaties die geen spoed hebben, kunt u ook een Bericht sturen via Caren Zorgt.