Cliëntportaal
Cliënten en bewoners die op een locatie van Marente wonen, hebben een elektronisch cliëntendossier (ECD). Hierin staan onder andere de afspraken over de zorgverlening en registratie van de uitvoering.
Caren Zorgt
Caren Zorgt is een cliëntportaal, een online omgeving waarin cliënten en hun naasten informatie uit het zorgdossier bekijken. Medewerkers, cliënten, familie en anderen betrokkenen bij de zorg kunnen hierdoor gemakkelijk communiceren. Caren Zorgt is een aanvulling op individuele afspraken over communicatie in het zorgdossier en over contact bij spoedsituaties. Lees de gebruikersvoorwaarden voor het gebruik van Caren Zorgt.
Cliënten, mantelzorgers en vertegenwoordigers kunnen het elektronisch cliënten dossier inzien via het cliëntportaal. De toegang is strikt persoonlijk.
Vragen en contact
Voor vragen over Caren Zorgt kunt u terecht op carenzorgt.nl of stuur een e-mail aan info@carenzorgt.nl. Caren Zorgt beantwoordt uw vragen binnen 24 uur.
Veel gestelde vragen
Ik ben te laat met mijn inlogcode activeren, hoe moet ik nu een nieuwe aanvragen?
U kunt een nieuwe code aanvragen bij de EVV’er van u of uw naaste, het secretariaat van de locatie of de afdeling zorgbemiddeling.
Waarom moet ik de vragenlijst ‘Mijn Verhaal’ invullen vanuit Caren?
Door het invullen van 'Mijn Verhaal’ kan de zorg en behandelaren achtergrondinformatie lezen die van belang zijn voor uw persoonsgerichte zorgverlening. U bepaalt zelf wat u belangrijk vindt om te delen. U kunt aangeven dat Marente het clientverhaal mag aanpassen. Dit is handig als de zorg later nog iets wil toevoegen. Daarnaast is het mogelijk om een foto te plaatsen. Deze komt niet als profielfoto terug in het dossier maar is wel zichtbaar voor de zorg.
De zorgmedewerker vraagt of ik een (andere) foto bij 'Profiel’ op de profielfoto wil plaatsen.
Deze profielfoto is voor de zorgmedewerker bovenaan het zorgdossier zichtbaar en helpt bij het herkennen van de bewoner. Dit is bijvoorbeeld handig voor nieuwe collega’s of uitzendkrachten.
Wat betekent: Zie knop ‘profiel’?
Wat onder "profiel” staat is wat genoteerd is bij 'Bejegening en Vaste afspraken' op de Mikzo vragenlijst. U kunt deze informatie lezen als de vragenlijst Mikzo met u gedeeld is. Is de vragenlijst niet met u gedeeld, vraag er dan naar bij uw zorgverlener.
Hoe kan ik berichten verzenden naar Marente?
De functie ‘Berichten’ moet eenmalig gestart worden door de zorgmedewerker. Als dat gebeurd is, kunt u berichten versturen naar Marente.
Ik zet van uit Caren afspraken in de agenda, maar de zorgmedewerkers zien deze niet. Hoe kan dit?
Klopt, Marente heeft ervoor gekozen dat de afspraken mondeling met de zorgmedewerker gecommuniceerd moeten worden.
Ik lees afkortingen of begrijp de rapportage/tekst niet volledig. Wie kan mij helpen?
Vraag dit na bij uw EVV’er.