Cliëntportaal

Cliëntportaal

Cliënten en bewoners die op een locatie van Marente wonen, hebben een elektronisch cliëntendossier (ECD). Hierin staan onder andere de afspraken over de zorgverlening en registratie van de uitvoering.

Log direct in

Nieuw: Caren Zorgt zit vanaf 25 november in een nieuw jasje. Dat betekent dat sommige onderdelen er net even anders uitzien of op een andere plek staan. Ook zijn er functionaliteiten aangepast.  U heeft hierover een mail ontvangen van Nedap (de ontwikkelaar van Caren Zorgt). Op 24 november en een deel van 25 november is Caren Zorgt mogelijk niet bereikbaar. Aan het einde van de middag kunt u als het goed is weer inloggen en ziet u de nieuwe lay-out. Heeft u vragen of problemen met bijvoorbeeld inloggen, neemt u dan contact op met de helpdesk van Caren Zorgt via https://carenzorgt.freshdesk.com/support/home. 

Caren Zorgt

Caren Zorgt is een cliëntportaal, een online omgeving waarin cliënten en hun naasten informatie uit het zorgdossier bekijken. Medewerkers, cliënten, familie en anderen betrokkenen bij de zorg kunnen hierdoor gemakkelijk communiceren.

Cliënten, mantelzorgers en vertegenwoordigers kunnen het elektronisch cliënten dossier inzien via het cliëntportaal. De toegang is strikt persoonlijk. Lees de gebruikersvoorwaarden voor het gebruik van Caren Zorgt. 

Gebruikersvoorwaarden 

Vragen en contact 

Voor vragen over Caren Zorgt kunt u terecht op carenzorgt.nl of stuurt u een e-mail naar info@carenzorgt.nl. Caren Zorgt beantwoordt uw vragen binnen 24 uur.

Login Caren Zorgt

Veel gestelde vragen

Ik ben te laat met mijn inlogcode activeren, hoe moet ik nu een nieuwe aanvragen?

U kunt een nieuwe code aanvragen bij de EVV’er van u of uw naaste, het secretariaat van de locatie of de afdeling zorgbemiddeling. 

Waarom moet ik de vragenlijst ‘Mijn Verhaal’ invullen vanuit Caren?

Door het invullen van 'Mijn Verhaal’ kan de zorg en behandelaren achtergrondinformatie lezen die van belang zijn voor uw persoonsgerichte zorgverlening. U bepaalt zelf wat u belangrijk vindt om te delen. U kunt aangeven dat Marente het clientverhaal mag aanpassen. Dit is handig als de zorg later nog iets wil toevoegen. Daarnaast is het mogelijk om een foto te plaatsen. Deze komt niet als profielfoto terug in het dossier maar is wel zichtbaar voor de zorg. 

De zorgmedewerker vraagt of ik een (andere) foto bij 'Profiel’ op de profielfoto wil plaatsen.

Deze profielfoto is voor de zorgmedewerker bovenaan het zorgdossier zichtbaar en helpt bij het herkennen van de bewoner. Dit is bijvoorbeeld handig voor nieuwe collega’s of uitzendkrachten.  

Wat betekent: Zie knop ‘profiel’?

Wat onder "profiel” staat is wat genoteerd is bij 'Bejegening en Vaste afspraken' op de Mikzo vragenlijst. U kunt deze informatie lezen als de vragenlijst Mikzo met u gedeeld is. Is de vragenlijst niet met u gedeeld, vraag er dan naar bij uw zorgverlener. 

Hoe kan ik berichten verzenden naar Marente?

De functie ‘Berichten’ moet eenmalig gestart worden door de zorgmedewerker. Als dat gebeurd is, kunt u berichten versturen naar Marente.  

Wat doe ik als ik met spoed contact wil hebben?

Bij spoedsituaties belt u de zorgmedewerker of spreekt u deze persoonlijk (thuis of bij het verpleeghuis).

Ik zet van uit Caren afspraken in de agenda, maar de zorgmedewerkers zien deze niet. Hoe kan dit?

Klopt, Marente heeft ervoor gekozen dat de afspraken mondeling met de zorgmedewerker gecommuniceerd moeten worden.  

Ik lees afkortingen of begrijp de rapportage/tekst niet volledig. Wie kan mij helpen?

Vraag dit na bij uw EVV’er.