Veelgestelde vragen

Wat houd het lidmaatschap in?

Als lid van Marente profiteer je van allerlei voordelen. Tijdens speciaal voor Marente-leden georganiseerde uitjes ontmoet je nieuwe mensen in de regio. Ga samen met andere leden op avontuur, ontdek nieuwe hobby's en leuke activiteiten. Actief, sportief, culinair en bovenal gezellig. Met onze handige diensten en leerzame cursussen helpen we je bij de zorg van je naaste. Geniet van exclusieve ledenkortingen, voordelen en ontvang ons boeiende magazine Thuis! Het lidmaatschap geldt voor alle gezinsleden wonend op hetzelfde adres. 

Wat zijn de kosten van het lidmaatschap?

Voor €26,75 per kalenderjaar kan het hele gezin, wonend op hetzelfde adres, gebruik maken van het hele aanbod. 

Hoe word ik lid van Marente?

Lid worden kan eenvoudig via het aanmeldformulier. Je ontvangt binnen enkele dagen een bevestigingsmail en profiteert direct van alle voordelen.
Soms beland de mail in je 'spam' (ongewenste mail). Ontvang je geen mail? Neem dan contact met ons op via tel. (071) 409 33 33.

Moet ik lid zijn van Marente om zorg te ontvangen?

Je hoeft geen lid te zijn van Marente als je zorg wilt ontvangen.  Soms kan het lidmaatschap wel aanvullend zijn op de zorg. Leden van Marente kunnen voordelig gebruikmaken van allerlei handige diensten. Denk aan de kapper, pedicure, opticien, audicien, maaltijden en veel meer. Kijk eens bij onze diensten aan huis

Heb ik als lid van Marente automatisch recht op zorg?

Nee, met je lidmaatschap heb je niet automatisch recht of voorrang op onze zorg. Of je gebruik kunt maken van thuiszorg, VPT, revalidatie en verpleeghuiszorg hangt mogelijk af van een indicatie van de huisarts of andere behandelaar en de beschikbaarheid van de zorg. Zo hebben we wachtlijsten voor onze verpleeghuizen. Heb jij of je naaste zorg nodig, neem dan contact op met Zorgbemiddeling voor meer informatie.

Mogen gezinsleden ook gebruik maken van het ledenvoordeel?

Het lidmaatschap geldt voor alle gezinsleden, wonend op hetzelfde adres. 

Ik wil een cursus volgen, moet ik dan ook lid worden?

Zonder lid te zijn van Marente kun je ook deelnemen aan onze cursussen. Het enige verschil is dat je geen recht hebt op het ledenvoordeel.

Wordt het vervoer van en naar een uitstapje ook geregeld?

Ga je mee met een Marente-uitje voor leden? Dan ontvang je 30% korting op de taxirit bij Taxi Brouwer. Geef het door bij het reserveren van de taxi. Kijk ook eens bij de vervoersmogelijkheden van de welzijnsorganisaties. 

Hoe kan ik mijn lidmaatschap opzeggen?

Je kunt het lidmaatschap eenvoudig opzeggen door contact op te nemen met Ledenservice Marente via (071) 409 32 23. Doe dit wel minimaal een maand voor het einde van het kalenderjaar. 

Wat te doen bij het overlijden van een Marente-lid?

In het geval van overlijden van het Marente-lid kunnen familieleden of nabestaanden contact opnemen voor meer informatie over het stopzetten van het lidmaatschap of het overzetten van het lidmaatschap op naam van de partner. Wij helpen je graag in deze moeilijke periode. Ledenservice Marente is bereikbaar via ledenservice@marente.nl of (071) 409 32 23.

Wat zijn de voordelen van automatische incasso voor mijn lidmaatschap?

Automatische incasso biedt gemak doordat je lidmaatschapsgeld automatisch wordt afgeschreven. Hierdoor hoef je je geen zorgen te maken over het missen van betalingen en behoud je continu toegang tot de voordelen van je lidmaatschap. Ook worden er geen extra administratiekosten in rekening gebracht.