Voorwaarden lidmaatschap Marente

Lees hieronder de algemene voorwaarden en de voorwaarden voor de diensten, cursussen, activiteiten en uitstapjes. 

Algemene voorwaarden lidmaatschap Marente

Artikel 1 Lidmaatschap

  • Je lidmaatschap geldt voor alle diensten en voordelen van ledenservice Marente.
  • Marente is een stichting. We vragen je dan ook de woorden ‘leden’ en ‘lidmaatschap’ te lezen als ‘contribuanten’ en ‘contribuantschap’.
  • De hoogte van de contributie, de samenstelling van het servicepakket en de cursussen wordt bepaald door Marente en kan op elk moment door ons worden gewijzigd. We informeren je hierover via de jaarlijkse contributie-inning, het ledenblad en de website.
  • Iedereen die woont in het werkgebied van Marente kan lid worden. Het werkgebied omvat Hillegom, De Zilk, Katwijk, Lisse, Noordwijk, Noordwijkerhout, Oegstgeest, Rijnsburg, Sassenheim, Valkenburg, Voorhout, Voorschoten, Warmond, Wassenaar en Leiden.
  • Je kunt ook lid worden als je niet woonachtig bent in het werkgebied van Marente. Je ontvangt de ledeninformatie zoals het magazine Thuis! en Thuis! Extra online, maar je kunt niet van alle diensten gebruik maken. Per aanvraag wordt voor jou bekeken of de gewenste dienst voor jou of je woonplaats van toepassing is.

Artikel 2 Leefeenheid

  • Lid van Marente zijn degenen die behoren tot het huishouden dat zich als lid schriftelijk of digitaal heeft aangemeld en de verschuldigde contributie heeft voldaan of een machtiging heeft afgegeven. Onder het huishouden verstaan we:
    • Alleenstaande personen die een gemeenschappelijk huishouden voeren en tussen wie een verwantschap in de eerste graad bestaat (zoals ouder en kind).
    • Gehuwde personen die een duurzaam gezamenlijk huishouden voeren.
    • Ongehuwde personen die een duurzaam gezamenlijk huishouden voeren, gezamenlijk voorzien in de huisvesting en allebei een bijdrage leveren in de kosten van de huishouding, of op andere wijze in de verzorging van elkaar voorzien.

Artikel 3 Contributie

  • Je lidmaatschap bij Marente wordt aangegaan voor de duur van een kalenderjaar (van 1 januari tot en met 31 december).
  • De hoogte van de contributie wordt jaarlijks vastgesteld en zal in oktober van het voorafgaande jaar, in het najaar nummer van het ledenblad worden gecommuniceerd.
  • Marente behoudt zich het recht voor om de contributie te verhogen.
  • De contributie wordt per kalenderjaar geheven, ongeacht de inschrijfdatum.
  • Als je niet tijdig de verschuldigde contributie volledig betaalt, vervallen je rechten op dienstverlening en ledenvoordeel van Marente totdat volledige betaling heeft plaatsgevonden.

Artikel 4 Beëindiging van het lidmaatschap

  • Het lidmaatschap wordt verlengd tenzij je het lidmaatschap beëindigt. Dit kan bij voorkeur door je lidmaatschap te beëindigen via je account op www.marente.nl/mijnledenservice. Je kunt ook telefonisch contact opnemen met Ledenservice Marente via telefoonnummer 071 409 32 23.
  • De afmelding moet vóór 1 december van het voorafgaande jaar bij ledenservice Marente binnen zijn (één maand voor aanvang van het nieuwe kalenderjaar). Je krijgt van Marente een bevestiging van de beëindiging van het lidmaatschap.

Artikel 5 Restitutie

  • Bij beëindiging met onmiddellijke ingang tijdens een lopend kalenderjaar is restitutie van (een deel van) de contributie mogelijk.
  • Indien ten onrechte contributie is betaald, heb je recht op restitutie. Een verzoek tot restitutie dient schriftelijk te worden ingediend met bijvoeging van een geldig betalingsbewijs (bijvoorbeeld een bank- of giroafschrift). Marente zal het ten onrechte betaalde bedrag dan zo spoedig mogelijk terugstorten.

Artikel 6 Wijziging adresgegevens

  • Wijzigingen van je adresgegevens kunnen via uw account op www.marente.nl/mijnledenservice worden doorgegeven.
    Ook kun je een e-mail sturen naar ledenservice@marente.nl.

Artikel 7 Aansprakelijkheid

  • Marente treedt op als bemiddelaar tussen een lid en een serviceverlener waarmee een samenwerking is aangegaan. Je bent zelf opdrachtgever. De serviceverleners hebben een eigen beroepsaansprakelijkheid. Marente is derhalve niet verantwoordelijk en niet aansprakelijk voor de verrichte werkzaamheden.

Artikel 8 Algemene voorwaarden

  • Indien je een afspraak met een serviceverlener hebt gemaakt, kunnen bij annulering binnen 24 uur annuleringskosten in rekening worden gebracht. Zie ook voorwaarden diensten.
  • Indien je een cursus of activiteit van Marente volgt, zijn de voorwaarden voor cursussen, activiteiten en uitstapjes van toepassing.

Artikel 9 Klachten

  • Elk lid kan een klacht indienen bij ledenservice Marente volgens de geldende klachtenprocedure. Ga hiervoor naar de pagina Klachten en complimenten. De volledige procedure kan opgevraagd worden.

Voorwaarden diensten

Kwaliteit Diensten

Voor onze diensten en kortingsregelingen, werken we samen met professionele, gekwalificeerde partners die geregistreerd zijn bij de Kamer van Koophandel en voldoen aan hun fiscale verplichtingen. We streven naar optimale kwaliteit van onze dienstverlening door de tevredenheid van de gebruiker te toetsen. Als je gebruik maakt van je lidmaatschap, ben je verzekerd van snelle service, scherpe tarieven en optimale kwaliteit.

Aanmelding

Als je een van onze diensten wilt gebruiken kan je jezelf aanmelden via je account op: www.marente.nl/mijnledenservice of contact op te nemen met onze klantenservice Marente. Jouw aanvraag wordt doorgegeven aan de desbetreffende partner, die binnen twee tot vier werkdagen vrijblijvend contact met je opneemt voor een afspraak of meer informatie. Vervolgafspraken worden in principe rechtstreeks gemaakt. Voor sommige kortingsregelingen (bijvoorbeeld bij wellness- en sportcentra) hoef je je niet aan te melden; je krijgt het ledenvoordeel op vertoon van je lidnummer. Onze partners vragen aan al hun klanten of ze lid zijn van Marente of recht hebben op het ledenvoordeel. Soms vragen leden achteraf om het ledenvoordeel te claimen, maar bij enkele partners is dit niet mogelijk vanwege het financiële proces. Daarom kun je je het beste via Marente aanmelden of bij de partner aangeven dat je lid bent van Marente en recht hebt op het ledenvoordeel.

Ledenvoordeel

Het ledenvoordeel geldt alleen bij partners waarmee Marente een samenwerkingsovereenkomst heeft gesloten. Neem contact met ons op voor meer informatie en/of aanmeldingen. Het ledenvoordeel en/of de tarieven staan vermeld bij de betreffende diensten (wijzigingen voorbehouden).

Privacy

Voor onze dienstverlening werken we samen met derden, waardoor wij, dankzij grotere inkoop, de leden ledenvoordeel kunnen bieden. Om de dienstverlening te laten plaatsvinden, moeten we jouw naam en contactgegevens aan hen doorgeven. Om de kwaliteit van onze diensten te waarborgen wordt de leden met regelmaat gevraagd een tevredenheidsonderzoek in te vullen.

Vergoeding

Diverse ziektekostenverzekeringen vergoeden cursussen en/of diensten op het gebied van gezondheid. Raadpleeg je polisvoorwaarden voor meer informatie of neem contact op met je verzekeraar.

Voorwaarden cursussen, activiteiten en uitstapjes

Kwaliteit en kosten cursussen, activiteiten en uitstapjes

Onze cursussen worden gegeven door gekwalificeerde cursusleiders. Bij diverse cursussen krijg je een cursusboek mee naar huis dat als naslagwerk kan dienen. De prijzen zijn onder voorbehoud van prijswijzigingen. Voor onze uitstapjes maken we gebruik van Marente-locaties en medewerkers/vrijwilligers of werken we samen met professionele organisaties of partners.

Geïnteresseerdenlijst

Als je geïnteresseerd bent in een cursus, activiteit of uitstapje, kun je je vrijblijvend op de geïnteresseerdenlijst laten plaatsen. Je kunt dit doen via je account op: www.marente.nl/mijnledenservice. We houden je op de hoogte als je cursus, activiteit of uitstapje in de gewenste plaatsen in ons werkgebied van start gaat.

Aanmelding

Als je wilt deelnemen aan een cursus, activiteit of uitstapje, kun je je aanmelden via je account op: www.marente.nl/mijnledenservice. Je ontvangt een bevestiging van je inschrijving en informatie over data, tijden en locatie. Een cursus, activiteit of uitstapje gaat alleen door als er voldoende deelnemers zijn.

Afmelding

Bij annulering van een dienst geldt: tot 14 dagen voor aanvang is annuleren kosteloos, tussen 14 dagen en 7 dagen voor aanvang wordt € 15,- in rekening gebracht, en bij annulering binnen 7 dagen voor aanvang bent u het volledige cursusbedrag verschuldigd.

Ledenvoordeel

Om aan een cursus of activiteit deel te nemen, kun je kiezen of je wel of geen lid wilt worden. Met je lidmaatschap betaal je het voordelige ledentarief. De uitstapjes zijn over het algemeen alleen toegankelijk voor leden van Marente.

Vergoeding cursussen

Diverse ziektekostenverzekeringen vergoeden cursussen op het gebied van gezondheid. Raadpleeg voor meer informatie je polisvoorwaarden of neem contact op met je verzekeraar.

Deelname cursussen, activiteiten en uitstapjes

Deelname aan cursussen, activiteiten en uitstapjes geschiedt geheel op eigen risico en eigen verantwoordelijkheid van de deelnemer. Je bent en blijft zelf verantwoordelijk voor de inschatting of je voldoende in conditie bent om aan desbetreffende cursus, activiteit en/of uitstapje deel te nemen. De organisatie is op geen enkele wijze verantwoordelijk of (geldelijk) aansprakelijk voor ongevallen en/of ziekte van deelnemers of schade aan of verlies van bezittingen.

Fotografie/film

Tijdens de cursussen, activiteiten en uitstapjes kunnen foto's of een filmpje gemaakt worden die gebruikt worden voor PR doeleinden. Voor aanvang wordt gevraagd of je hier bezwaar tegen hebt.

Wijziging/afgelasting

De organisatie behoudt zich het recht voor de cursus, activiteit of het uitstapje te wijzigen of geheel of gedeeltelijk af te gelasten op grond van extreme weersomstandigheden of andere calamiteiten.