Jasper ten Dam nieuw lid Raad van Commissarissen Marente

Geplaatst: 26 juni 2026

Op 1 juli 2026 treedt Jasper ten Dam (47) toe als nieuw lid van de Raad van Commissarissen (RvC) van Marente. Hij volgt Pieter van der Harst op, die na zijn tweede zittingstermijn inmiddels afscheid heeft genomen.  

Jasper neemt ook plaats in de audit- en vastgoedcommissie. Hij brengt brede expertise mee op het gebied van bedrijfskunde, veranderingsmanagement en innovatie in de zorg. Daarnaast heeft hij ruim twintig jaar ervaring binnen de gezondheidszorg en het speciaal onderwijs, waar hij verschillende bestuurlijke en toezichthoudende rollen heeft vervuld.  

 Edwin van der Meer, voorzitter van de RvC, is verheugd met de komst van het nieuwe lid: “Met Jasper hebben we een inhoudelijk sterke aanvulling en een fijn persoon waardoor de RvC weer op volle sterkte is”.  

 Ook Anne Leemhuis, lid Raad van Bestuur, kijkt uit naar de samenwerking: “Wij zijn blij met deze goede aanvulling in de RvC en we verwachten dat Jasper met zijn achtergrond ons verder kan helpen in de ontwikkelingen waar de ouderenzorg voor staat”.  

Jasper ziet zijn nieuwe rol als een kans om over de grenzen van zijn eerdere werkvelden heen te kijken: “Ik verheug me op de samenwerking met de RvC bij de mooie organisatie Marente, die voor mij ook weer nieuwe inzichten en perspectieven op de zorg biedt”.  

Met de benoeming van Jasper is de Raad van Commissarissen van Marente weer op volledige sterkte.