Cliënten over onze zorg: persoonlijke aandacht maakt het verschil

Geplaatst: 17 november 2025

Bij Marente vinden we het belangrijk om te weten hoe cliënten en hun naasten onze zorg ervaren. Daarom hebben wij deze zomer cliëntervaringsmetingen laten uitvoeren. Uit dit onderzoek blijkt dat persoonlijke aandacht, betrokkenheid en een luisterend oor het meest gewaardeerd worden. Met een gemiddelde van 8,5 mogen we trots zijn op alle zorg die we geven.  

Zo vertellen vertegenwoordigers van bewoners in onze intramurale zorg dat medewerkers “lief zijn en goed omgaan met de persoonlijke situatie.” Ook waarderen families dat er een vast aanspreekpunt is, waardoor de lijntjes kort blijven. 

Cliënten in de thuiszorg geven aan dat de zorg hen in staat stelt om langer thuis te blijven wonen. Zoals een cliënt het verwoordde: “Door de fijne hulp kan ik in mijn huis blijven wonen, daar ben ik heel blij mee.” 

Ook bij het Volledig Pakket Thuis (VPT) klinkt waardering voor de bereikbaarheid en de persoonlijke benadering van zorgverleners. 

De cijfers uit het onderzoek bevestigen dit positieve beeld en laten zien dat cliënten zich gezien en gehoord voelen. We zijn blij met dit vertrouwen en blijven werken aan zorg die past bij ieders wensen en behoeften. 

Bekijk alle resultaten in deze infographic.