Veel gestelde vragen over het cliëntportaal

Heeft u een vraag over het gebruik van het cliëntportaal? Hieronder beantwoorden we de meest gestelde vragen. Staat uw antwoord er niet tussen? Neem dan contact op met de servicedesk via dit formulier.

Heeft u een vraag die met de zorg te maken heeft, neemt u dan contact op met de Eerst verantwoordelijke Verzorgende (EVV-er). Bijvoorbeeld als u vragen heeft over het zorgplan of over een rapportage.

Bekijk de vragen hieronder

In het cliëntportaal is de pagina blanco. Hoe los ik dit op?

Doorgaans is dit op te lossen door de webpagina te verversen. Een pagina verversen kan op twee manieren.

1) Druk op de F5 toets van uw toetsenbord, of
2) Klik op het ververs-icoontje boven in uw browser.

Ik krijg soms een code via een SMS op mijn telefoon als ik wil inloggen. Waarom?

In het cliëntportaal staat privacygevoelige informatie. De SMS-controle een extra beveilig om te voorkomen dat iemand anders dan u inlogt.

De SMS-controle wordt in drie situaties gebruikt.

  • Als u voor de eerste keer inlogt in het cliëntportaal.
  • Als u voor de eerste keer op een ander apparaat op het cliëntportaal inlogt. Bijvoorbeeld als u op een andere pc dan normaal inlogt.
  • Als het meer dan 90 dagen geleden is dat u voor het laatst heeft ingelogd.

Kan ik het cliëntportaal ook op mijn telefoon gebruiken?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. Het cliëntportaal werkt op een gewone computer, laptop of tablet.

Ik krijg elke keer een SMS als ik wil inloggen. Kan dat ook minder?

Ja, dat kan minder. Het is niet de bedoeling dat u elke keer een SMS-controle krijgt.

Waarschijnlijk komt het doordat uw webbrowser geen cookies accepteert. Of dat uw computer de cookies automatisch verwijdert bij het afsluiten. Als u instelt dat uw browser/computer de cookies van het cliëntportaal wel accepteert, dan krijgt u niet meer elke keer een SMS-controle.

Houd u er rekening mee dat u altijd een SMS-controle krijgt in de volgende situaties:

  • Als u voor de eerste keer inlogt in het cliëntportaal.
  • Als u voor de eerste keer op een ander apparaat op het cliëntportaal inlogt. Bijvoorbeeld als u op een andere pc dan normaal inlogt.
  • Als het meer dan 90 dagen geleden is dat u voor het laatst heeft ingelogd.

Er staat niets in 'Mijn dossier'. Hoe komt dat?

Mogelijk is de 'cliënttypering' niet of onjuist ingevuld. Vraagt u de EVV'er om dit te controleren en zo nodig aan te passen.

Het inloggen lukt niet en ik krijg ook geen optie om het opnieuw te proberen. Wat nu?

Dit is doorgaans op te lossen door eenmalig uw cookies te wissen. In de meeste browsers doet u dit via instellingen of geavanceerde instellingen.

Start het cliëntportaal opnieuw op. Log in en houd uw telefoon bij de hand voor de SMS-controle.

Kan ik via het portaal berichten sturen naar bijvoorbeeld de EVV'er?

Ja, u kunt via het portaal een bericht sturen naar 'de zorg'.