Veel gestelde vragen over het cliëntportaal

Heeft u een vraag over het gebruik van het cliëntportaal? Hieronder beantwoorden we de meest gestelde vragen. Staat uw antwoord er niet tussen? Neem dan contact op met de servicedesk via dit formulier.

Heeft u een vraag die met de zorg te maken heeft, neemt u dan contact op met de Eerst verantwoordelijke Verzorgende (EVV-er). Bijvoorbeeld als u vragen heeft over het zorgplan of over een rapportage.

Technische vragen

In het cliëntportaal is de pagina blanco. Hoe los ik dit op?

Doorgaans is dit op te lossen door de webpagina te verversen. Een pagina verversen kan op twee manieren.

1) Druk op de F5 toets van uw toetsenbord, of
2) Klik op het ververs-icoontje boven in uw browser.

Ik krijg soms een code via een SMS op mijn telefoon als ik wil inloggen. Waarom?

In het cliëntportaal staat privacygevoelige informatie. De SMS-controle een extra beveilig om te voorkomen dat iemand anders dan u inlogt.

De SMS-controle wordt in drie situaties gebruikt.

  • Als u voor de eerste keer inlogt in het cliëntportaal.
  • Als u voor de eerste keer op een ander apparaat op het cliëntportaal inlogt. Bijvoorbeeld als u op een andere pc dan normaal inlogt.
  • Als het meer dan 90 dagen geleden is dat u voor het laatst heeft ingelogd.

Kan ik het cliëntportaal ook op mijn telefoon gebruiken?

Ja, dat is mogelijk. Je kunt met de telefoon inloggen binnen het inlogscherm.

Ik krijg elke keer een SMS als ik wil inloggen. Kan dat ook minder?

Ja, dat kan minder. Het is niet de bedoeling dat u elke keer een SMS-controle krijgt.

Waarschijnlijk komt het doordat uw webbrowser geen cookies accepteert. Of dat uw computer de cookies automatisch verwijdert bij het afsluiten. Als u instelt dat uw browser/computer de cookies van het cliëntportaal wel accepteert, dan krijgt u niet meer elke keer een SMS-controle.

Houd u er rekening mee dat u altijd een SMS-controle krijgt in de volgende situaties:

  • Als u voor de eerste keer inlogt in het cliëntportaal.
  • Als u voor de eerste keer op een ander apparaat op het cliëntportaal inlogt. Bijvoorbeeld als u op een andere pc dan normaal inlogt.
  • Als het meer dan 90 dagen geleden is dat u voor het laatst heeft ingelogd.

Er staat niets in 'Mijn dossier'. Hoe komt dat?

Mogelijk is de 'cliënttypering' niet ingevuld. Vraagt u de EVV'er om dit te controleren en zo nodig aan te passen.

Het inloggen lukt niet en ik krijg ook geen optie om het opnieuw te proberen. Wat nu?

Dit is doorgaans op te lossen door eenmalig uw cookies te wissen. In de meeste browsers doet u dit via instellingen of geavanceerde instellingen.

Start het cliëntportaal opnieuw op. Log in en houd uw telefoon bij de hand voor de SMS-controle.

Inhoudelijke vragen

Wat is te zien in het cliëntportaal?

  • Zorgplan rapportages
  • Behandelaren rapportages
  • Zorgplan
  • Vragenlijsten die gebruikt worden bij de directe uitvoering van de zorg; zie onder dossier - lezen in het clientportaal
  • Zorgovereenkomst, indien ingevuld in het ECD 

Ik zie niet elke dag een rapportage, waarom niet?

De afspraak is dat er alleen gerapporteerd wordt door de zorg/behandelaren

  • Wanneer er is/wordt afgeweken van de afspraken.
  • Wanneer er sprake is van bijzonderheden en of nieuwe afspraken.
  • Wanneer het van belang is om een bijzondere beleving te melden.

Hierdoor hoeft er dus niet elke dag een rapportage gemaakt te worden als de dag verloopt zoals gepland.

Ik zie geen afspraken staan in de agenda terwijl de zorg aangeeft dat die er wel zijn, hoe zit dat?

De agendafunctie van cliëntportaal gebruiken wij nog niet; hierdoor kunt u de afspraken die de zorg of behandelaar in het zorgdossier zetten niet zien. U kunt wel zelf een afspraak in de agenda zetten en deze ‘openbaar’ maken zodat de zorg/behandelaren deze ook kunnen zien. Er zijn wel plannen om de agendafunctie in de toekomst in gebruik te nemen.

Ik kan bij een rapportage niet zien wie deze rapportage gemaakt heeft, klopt dat?

Klopt, u kan alleen de rapportage lezen. Mocht u vragen hebben over een bepaalde rapportage neem dan contact op met de teamleider of EVV'er. Er is een verzoek ingediend bij de leverancier om bij de rapportage wel de functie van de rapporteur te laten zien. 

Kan ik via het cliëntportaal een bericht sturen naar bijvoorbeeld de EVV'er?

Nee, helaas is het nog niet mogelijk om via het cliëntportaal een bericht te sturen.